Monday 18 March 2013

saya tiada kerja

Munculnya hari Isnin, terbenamnya hari Ahad...


tetiba...
jangan sampai terkeluar ayat "saya tiada kerja"! semua itu nampak tipu.
Sekadar peringatan untuk diri sendiri dan teman-teman, kita hidup di muka bumi ini hanyalah untuk beribadat kepada Illahi, semuanya di bawah naunganNya, jika tersasar jauh, rugilah diri sendiri.

kerja di pejabat, di sekolah, di balai polis, pejabat pos dan macam-macam lagi hanyalah sekadar alat untuk mencari rezeki halal di dunia sementara ini. Mencari redha Allah itu lebih penting dari segala banyak hal.

jadi, ayat ''saya tiada kerja'' hanya omongan kosong di bibir kerna terlalu banyak suruhan Allah yang perlu kita buat di sini.

tanya pada diri sendiri, apa yang aku dah buat selama meminjam harta Allah ini?
buat PAHALA setiap hari atau buat DOSA setiap hari?

hanya Allah, para malaikat dan dirimu saja yang megetahui apa amalanmu dengan lebih mendalam.
pohon padaNya, mintak ampun kerana Allah maha menyayangi hambaNya.

No comments:

Post a Comment

Ya Allah! aku tidak layak untuk syurga-Mu, namun aku juga takut azab neraka-Mu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...