Saturday 4 August 2012

teruskan, buat-buat tak nampak..

setiap orang ada permasalahan dalam hidup, jika tiada masalah ataupun ujian, bukan hidup namanya. kita memang dilahirkan untuk bertanggungjawab atas apa yang kita akan lakukan dalam melalui kehidupan ini. 

macam mana nak berfikiran positif? jika nasib sentiasa tidak menyebelahi kita. selalu dirunding masalah, ada je tidak kena dihati. apa masalah besar sangat sampai terasa diri tidak terurus.

mencari terus mencari kekuatan diri, tapi dimana nak cari kekuatan jika aura sekeliling sering negatif. selalu diejek, dicemuh, dipinggirkan. tak perlu fikirkan keadaan sekeliling kita, hanya berubah untuk diri sendiri, insyaAllah semua akan kembali kearah kebaikkan. hanya kembali kepada Allah. 



yup, itulah jalan terbaik! tapi agak sukar jika hubungan dengan Allah agak rapuh. nah, disitulah kita boleh berfikir positif, Allah bagi perasaan ini untuk balik mengadu kepadaNya. disitulah sebenar-benarnya kekuatan yang kita perlu cari.

teruskan, permasalahan itu harus diselesaikan. buat-buat tak nampak aje prasangka negatif itu, nyahkan. tak perlu difikirkan lama-lama. just go go go! :)


No comments:

Post a Comment

Ya Allah! aku tidak layak untuk syurga-Mu, namun aku juga takut azab neraka-Mu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...